
O modificare legislativă din Marea Britanie vizând regimul fiscal va atrage scumpiri semnificative pentru cursele efectuate prin platformele de ridesharing, precum Uber și Bolt. Concret, costul unei călătorii standard de 12 lire sterline va crește cu o sumă cuprinsă între 2 și 3 lire.
Această măsură riscă să afecteze disproporționat categoriile vulnerabile, în special persoanele cu dizabilități, angajații care lucrează în schimburi și locuitorii din mediul rural, unde alternativele de transport public sunt reduse, informează România TV.
Andrew Brem, directorul regional Uber pentru Marea Britanie, a criticat dur această schimbare, avertizând că impactul financiar va fi resimțit atât de clienți, cât și de șoferii parteneri.
„Acțiunea guvernului de a schimba regulile va însemna prețuri mai mari pentru pasageri în Londra și mai puțină muncă pentru șoferi, când oamenii sunt deja în dificultate din cauza costului vieții. Instanțele au decis de două ori că schema de marjă pentru tur-operatori se aplica firmelor precum Uber. Această decizie creează și situația absurdă în care o cursă în Londra va fi taxată la un nivel diferit față de o cursă oriunde altundeva în Marea Britanie”, a declarat Andrew Brem.
Decizia a stârnit reacții și pe scena politică. Karl Turner, deputat laburist pentru Kingston upon Hull East, consideră noua taxă o eroare strategică și o dovadă că guvernanții nu sunt conectați la problemele reale ale populației.
„Este o măsură greșită și ar arăta că Guvernul este complet rupt de realitate. Cancelarul ar trebui să pună capăt imediat speculațiilor și să respingă ideea nebunească a taxei pentru taxiuri”, a afirmat Turner.
Sondajele de opinie reflectă o opoziție clară din partea publicului: 71% dintre britanici nu sunt de acord cu introducerea acestei taxe. În plus, doi din trei votanți laburiști consideră că măsura demonstrează lipsa de înțelegere a miniștrilor față de situația oamenilor obișnuiți. De asemenea, 64% dintre respondenți percep taxa pentru taxiuri ca fiind, în esență, o taxă pe muncă, un lucru pe care laburiștii promiseseră să îl evite.
Organizațiile care apără drepturile persoanelor cu dizabilități atrag atenția că, pentru membrii lor, serviciile de tip Uber sau Bolt nu reprezintă un moft, ci o necesitate vitală.
„Mulți dintre membrii noștri, care adesea nu au alte opțiuni viabile de transport, se confruntă deja cu costuri de trai în creștere, în timp ce plățile pentru independență personală sunt reduse. O măsură care marginalizează persoanele cu dizabilități, adunând bani pe spatele celor mai vulnerabili, este ceva ce condamnăm. Pentru multe persoane cu dizabilități, vehiculele private de transport nu sunt un lux, ci o necesitate. Ele oferă un mijloc vital de transport acolo unde opțiunile publice sunt inaccesibile sau nesigure”, a explicat Stephen Brookes, consilier politici de transport în cadrul Disability Rights UK.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
