Mândria USR-ului, primărița Elena Lasconi – dosar beton la DNA! Se vrea președinte pentru imunitate?
Contracte cu dedicație, licitații trucate pentru a fi atribuite direct către o agenție de publicitate de casă, aceeași agenție care s-a ocupat de campania electorală în urma căreia a devenit primar la Câmpulung, sunt câteva dintre acuzațiile grave aduse Elenei Lasconi și anchetate de procurorii Direcției Naționale Anticorupție. Banii pentru proiectul „Câmpulung 500 – Capitala Scrisului Românesc” i-a primit cadoul de la ministrul userist de la acea vreme, vremea când USR era la guvernare.
CITEȘTE ȘI: Reguli noi în sensul giratoriu! Schimbările pe care șoferii nu le știu!
O parte din banii primiți pe proiect au fost bugetați pentru promovare și publicitate, iar Lasconi și-a amintit de vechii ei prieteni, de dinainte de a deveni primăriță, firma bucureșteană SC Brand Servicii Comunicare SRL. Vorbim despre servicii și promovare, în valoare de 252.650 lei, contract care trebuia scos la licitație publică pe SEAP. Ca să nu vină oricine și să liciteze, s-a găsit o soluție ca banii să ajungă toți la firma prietenă primăriței. A divizat suma în trei și a inventat trei contracte pe care, coborând plafonul, a putut să le atribuie prin achiziție directă. Deci, fără licitație! Cele trei contracte „servite” au fost adjudecate, evident, de aceeași firmă, agenția de publicitate amintită mai sus.
Procurorii DNA au intrat pe fir după ce Curtea de Conturi a confirmat „mișmașurile” făcute de către conducerea Primăriei Câmpulung, sub stricta atenție a Elenei Lasconi, pentru ca toată suma pusă la bătaie pentru evenimentul „Câmpulung 500 – Capitala Scrisului Românesc” să ajungă unde trebuie.
Conform celor trei contracte atribuite cu dedicație de instituția condusă de Lasconi, respectiv primul în data de 23 iunie 2021, în valoare de 120.000 lei, cel de-al doilea și de-al treilea atribuite într-o singură zi, pe 24 iunie 2021, cu valori de 32.828 lei și 99.832 lei, agenția de publicitate se obliga să creeze campania de promovare, a materialelor necesare publicității, dar și identitatea vizuală a evenimentului. În schimb, inspectorii Curții de Conturi au descoperit în urma controalelor anuale, ilegalitățile comise în timpul licitațiilor.
„Nu au fost respectate în totalitate prevederile legislației achizițiilor publice referitodare la atribuirea directă a contractelor de bunuri și servicii, din catalogul electronic pus la dispoziție de SEAP. U.A.T.M. Câmpulung Muscel, în calitate de autoritate contractantă, a procedat la divizarea contractului de achiziție publică având ca obiect achiziția de bunuri respectiv prestarea de servicii pentru evenimentul cultural „Câmpulung 500 – Capitala Scrisului Românesc”, în trei contracte distincte de valoare mai mică, pe care le-a încheiat cu un singur operator economic SC Brand New Servicii Comunicare SRL” a confirmat Curtea de Conturi.
SC Brand Servicii Comunicare SRL este firma din spatele Propaganda Group, o agenție de publicitate din București deținută de omul de afaceri Adrian Ţulucă. Relația afaceristului cu primărița Elena Lasconi a pornit înainte de alegerile locale din 2020, când firma acestuia s-a ocupat de campania electorală a fostei jurnaliste. După câștigarea alegerilor, agenția de publicitate a început să primească, prin achiziție directă, contracte pe bandă rulantă pentru majoritatea evenimentelor organizate de primăria condusă de Elena Lasconi.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp