
Mobilizare impresionantă pe cea mai așteptată Autostradă din România! UMB vrea să finalizeze lucrările anul acesta!
Constructorul român UMB depune eforturi susținute pentru a finaliza și a deschide traficului, până la sfârșitul anului, noi sectoare din Autostrada Moldovei (A7), informează Profit.ro. Miza acestor lucrări este conectarea directă a Capitalei de municipiul Adjud, ceea ce ar asigura o continuitate de aproximativ 200 de kilometri de autostradă.
CITEȘTE ȘI: Școală de șoferi gratuită pentru acești români! Află în ce condiții!
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) speră să poată inaugura cei 53 de kilometri dintre Focșani Nord și Adjud în luna decembrie. Acest segment este compus din întregul Tronson 1 (aproximativ 36 km) și o porțiune de 17 km din Tronsonul 2. Totuși, autoritățile și observatorii independenți avertizează că respectarea termenului depinde în totalitate de condițiile meteorologice.
„Se lucrează intens, intenția rămâne să deschidem traficul până la nord de Adjud anul acesta, însă este la limită în momentul acesta. Totul ține acum de vreme, constructorul este bine mobilizat. Dar dacă plouă și e prea frig nu poți face hidroizolația, nu poți așterne asfaltul, nu poți face marcajele”, a explicat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Întrebat despre posibilitatea unei deschideri parțiale a Lotului 2, între Tișița și Adjud Nord, pentru a oferi o variantă de ocolire a orașului, reprezentantul CNAIR a precizat că obiectivul este o inaugurare simultană. Motivul invocat este faptul că descărcarea de trafic a Tronsonului 1 se realizează prin Tronsonul 2. Dacă vremea nu va permite finalizarea în 2024, inaugurarea va fi amânată pentru februarie sau martie anul viitor.
Eforturile constructorului sunt concentrate în câteva puncte critice, unde lucrările sunt cele mai complexe. Unul dintre acestea este podul peste DN2L de la Tișița, unde au existat întârzieri cauzate de necesitatea relocării liniilor de înaltă tensiune. După montarea recentă a grinzilor, echipele lucrează acum la armarea și suprabetonarea căii de rulare. Finalizarea nodului rutier de la Tișița este esențială pentru deschiderea circulației.
Un alt obiectiv major este podul peste râul Putna, cu o lungime de 750 de metri. În prezent se lucrează la hidroizolație, etapă obligatorie înainte de asfaltare, montarea rosturilor de dilatare, a parapetelor și aplicarea marcajelor.
Reprezentanții societății civile monitorizează situația cu prudență. Ionuț Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructură, a declarat că problema liniei electrice a fost rezolvată, dar există riscuri legate de execuția pe timp de iarnă: „Să vedem cum se lipește hidroizolația de beton pe poduri pe vremea asta. Dar da, încă sunt șanse și trag să termine până la Adjud”.
Specialiștii avertizează că presiunea pentru finalizarea lucrărilor „la limită” ar putea compromite calitatea execuției, un fenomen observat și pe alte șantiere. Deși termenele contractuale prevedeau ca A7 să ajungă la Pașcani încă din luna noiembrie, aceste tronsoane vor fi gata abia anul viitor. Mobilizarea masivă pe Autostrada Moldovei a afectat ritmul lucrărilor pe alte proiecte ale UMB, precum A3 Zimbor-Poarta sau Drumul Expres Brăila-Galați.
Asociația Pro Infrastructură subliniază importanța deschiderii segmentului Tișița – Adjud Nord, care ar funcționa ca o centură ocolitoare pentru Adjud, decongestionând traficul, indiferent de stadiul lotului dinspre Focșani.
Autostrada Moldovei, concepută ca o coloană vertebrală a infrastructurii din regiune, are o lungime totală de aproape 450 km, legând Ploieștiul de Siret. Până acum au fost dați în folosință aproximativ 145 km, până la Focșani. UMB are contracte semnate pentru 11 din cele 14 loturi aflate în execuție și a câștigat licitația pentru ultimele două tronsoane, de la Pașcani la Suceava, contractele pentru acestea nefiind încă parafate.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
