ULTIMĂ
ORĂ

Revoluție pe cea mai așteptată autostradă din România! Este incredibil ce se întâmplă!

Revoluție pe cea mai așteptată autostradă din România! Este incredibil ce se întâmplă!

Un progres semnificativ a fost înregistrat în construcția Autostrăzii Moldovei, pe Lotul 3, unde a fost montat primul tablier metalic utilizând o tehnologie avansată, similară celei folosite în edificarea zgârie-norilor. Acest eveniment marchează o etapă importantă în dezvoltarea tronsonului Ploiești–Buzău.

CITEȘTE ȘI: Acum! S-a decis! Reguli noi pentru permisul de conducere!

Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat cu succes montarea primului tablier metalic pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei. Elementul structural a fost fabricat în România, de o companie cu capital integral românesc, printr-un proces robotizat de ultimă generație, cunoscut sub denumirea de sudare sub strat de flux (SAW – Submerged Arc Welding).

Tehnologia SAW este utilizată pe plan internațional în construcția recipienților sub presiune, a navelor, podurilor, zgârie-norilor și a altor structuri cu portanță ridicată. Reprezentanții companiei producătoare explică faptul că această metodă „se aplică în cazul sudării recipienţilor sub presiune, în industria navală, a construcţiilor civile, poduri, zgârie-nori, în industria grea, în general la fabricarea elementelor structurale cu portanţă ridicată.”

Progresul pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei

Lotul 3, situat între localitățile Pietroasele și Buzău, a atins un stadiu fizic de peste 40%. Până în prezent, a fost finalizată montarea tablierului metalic la primul pasaj care traversează DN2B, o structură compusă din trei deschideri, cu o greutate totală de 419 tone.

Pe șantier au început să sosească și componentele pentru pasajul următor, a cărui montare este programată să se finalizeze în luna iunie. „Se lucrează la toate structurile, dintre care 3 necesită montarea tablierului metalic”, a precizat Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe Facebook. Totodată, au loc lucrări pe întregul amplasament, inclusiv realizarea stratului de balast stabilizat cu ciment și așternerea asfaltului.

Detalii despre obiectivele Lotului 3

Lucrările la acest sector au început vara trecută și constau în realizarea următoarelor elemente principale:

  • 13,9 kilometri de autostradă;
  • 2 noduri rutiere;
  • 8 poduri și pasaje, dintre care unul cu o complexitate tehnică ridicată, având 1260 metri lungime;
  • 1 parcare de tip S3, pe ambele sensuri;
  • 1 Centru de Întreținere și Coordonare;
  • perdele forestiere pe o suprafață de 35,6 hectare;
  • 12 puncte pentru încărcarea autoturismelor electrice.

Construcția avansează într-un ritm susținut, iar autoritățile își mențin angajamentul de a respecta calendarul de execuție stabilit pentru acest proiect major de infrastructură.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.