Se întâmplă pe șantierul Autostrăzii Pitești – Sibiu! A început numărătoarea inversă!
Emoția revederii și mândria unei realizări inginerești majore marchează începutul unei noi etape în construcția Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Constructorul austriac PORR anunță redeschiderea tunelului „Daniela” de la Tigveni pentru o vizită publică specială, organizată duminică, 27 aprilie, între orele 10:00 și 16:00. Evenimentul are loc chiar în inima șantierului din Secțiunea 4 a autostrăzii – între Tigveni și Curtea de Argeș – acolo unde a fost finalizat primul tunel complet din această magistrală rutieră strategică.
CITEȘTE ȘI: Acum! S-a decis! Reguli noi pentru permisul de conducere!
Sub sloganul sugestiv „Redeschidem PORRțile tunelului Daniela”, compania PORR oferă vizitatorilor o experiență rară: ocazia de a pătrunde în culisele unui proiect de anvergură, într-un moment-cheie al construcției. Evenimentul reprezintă nu doar o demonstrație de transparență și implicare comunitară, ci și un prilej de a înțelege complexitatea execuției tunelurilor moderne în condiții de teren dificil.
Accesul în tunel se va face exclusiv prin galeria „Daniela”, care va fi deschisă pe întreaga lungime pentru o plimbare pietonală. Vizitatorii sunt sfătuiți să vină în grupuri organizate și să folosească același vehicul, întrucât capacitatea parcării este limitată.
Tunelul „Daniela”, parte a lotului 4 al autostrăzii (Tigveni – Curtea de Argeș), este primul dintre cele două fire paralele săpate de echipele PORR. Finalizarea excavării a fost anunțată în luna martie, urmată pe 16 aprilie de străpungerea celui de-al doilea fir, „Alina”. Cu acest pas important bifat, lucrările la tunelul dublu au atins un progres de aproximativ 70%, potrivit declarațiilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cu o lungime totală de 122,11 kilometri, reprezintă o piesă esențială din Coridorul 4 Pan-European, care leagă Portul Constanța de frontiera de vest a României, la Nădlac. Proiectul, împărțit în cinci secțiuni, are rolul de a conecta infrastructura rutieră a României cu rețeaua transeuropeană de transport, facilitând tranzitul de mărfuri și persoane de la Marea Neagră până în Europa Centrală.
Tunelurile de pe Secțiunea 4 sunt printre cele mai dificile lucrări de pe traseul autostrăzii, având în vedere relieful muntos și condițiile geotehnice complexe din zona Tigveni – Curtea de Argeș. Execuția lor reprezintă o provocare inginerească de calibru european, iar avansul rapid al lucrărilor reflectă ritmul accelerat impus de autorități pentru finalizarea proiectului.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp