Sfaturi de dieta si sport in functie de formele corpului tau

DISTRIBUIȚI

Te intrebi de ce nu ai slabit niciun gram cu toate ca ai tinut cu sfintenie o dieta hipocalorica? Sau faptul ca nu pui muschi e problema? Suntem diferite de la natura, in ceea ce priveste „structura” fizica. Unele femei sunt nascute slabe si pot manca tone de hrana ca nu pun nimic, dar nici masa musculara nu pun, iar ligamentele le pot face mari probleme. Acestea sunt ectomorfele – fotomodelele.

Alte femei sunt rapid starurile salii de sport, isi construiesc trupuri de atlete, dar devin la fel de rapid „pufoase” daca mananca gras. Ele sunt sportivele – mezomorfele. Mai exista o categorie de femei – cele care, din pacate, trebuie sa se lupte cu greutatea toata viata, dar care, cu o dieta adecvata, pot deveni cele mai sexy. Marylin Monroe era tipul de femeie endomorfa si este considerata sex simbolul tuturor timpurilor.

Iata un program infailibil in functie de conformatia corpului tau. Vei afla care sunt caracteristicile „speciei” tale, dar si riscurile de sanatate, cum sa-ti structurezi antrenamentul si ce sa mananci pentru a arata incredibil.

ECTOMORFELE – fotomodele din nastere

Caracteristici generale:

    slabe
    fragile
    fara muschi
    umeri mici
    nu se ingrasa
    sani mici
    picioare si maini subtiri

In ansamblu, au o conformatie liniara, parand mai slabe si mai inalte. „Liniara” inseamna ca talia, sanii si picioarele definite trebuie create la sala.

Ce-ti ameninta sanatatea? Chiar daca nu te ingrasi niciodata, indiferent de ce mananci, ai mare grija la grasimi pentru ca cei mai multi bolnavi de inima sau cu tensiune arteriala sunt ectomorfi. De asemenea, cel mai probabil corpul tau nu se adapteaza la temperaturi extreme, fie cald sau frig, asa ca protejeaza-te cum trebuie. Degeraturile sau arsurile cauzate de soare sunt frecvente printre „ai tai”. Dar nu inima sau temperatura te pot dobori, ci sportul facut dupa ureche. Pentru ca ai un corp fragil si ligamente asisderea, poti avea tot felul de accidente daca nu-ti asculti instructorul.

Cum sa faci miscare ca sa se vada
Asa cum spuneam, corpul tau nu e dotat cu muschi puternici, si o sa fii nevoita sa te inarmezi cu ambitie de fier pentru ca in prima luna de antrenament nu-ti va fi tocmai usor. Dar vei vedea ca dupa aceea, toate dificultatile dispar, iar corpul tau va arata grandios. Trebuie sa te concentrezi pe obtinerea masei musculare, si nici un tip de antrenament nu este mai eficient in acest sens decat cel cu greutati.

Cei mai multi antrenori iti recomanda sa ai in program 3-4 exercitii pentru fiecare grupa de muschi si sa repeti fiecare miscare de maximum 10 ori. Cele mai bune exercitii pentru tine sunt cele cu gantere mari, care antreneaza mai multe grupe de muschi. Ca sa ai forta si rezistenta, ai nevoie sa strecori in antrenamentul tau de sala si ore de cardio, alergare de exemplu. O singura ora de cardio pe saptamana este indicata, dar nu mai mult. Daca abuzezi, vei slabi si vei pune masa musculara mai greu.

Sporturi recomandate:

    greutati
    arte martiale
    tae-bo
    mers
    kickboxing
    alergat
    aerobic

Ce sa mananci ca sa pui muschi:

    Trebuie sa maresti considerabil aportul caloric cu pana la 1000 de calorii in plus pe zi.
    Atentie la alegerile alimentare pe care le faci! Usor cu grasimile, pentru ca-ti pot ataca inima.
    Consuma carbohidrati si proteine in proportie de un gram de carbo la 2 de proteina.

MEZOMORFELE – amatoarele de sport

Caracteristici generale:

    musculatura definita
    oase puternice
    talie mica
    umeri lati
    solduri de aceeasi dimensiune cu umerii
    pometi proeminenti
    fac muschi repede
    se ingrasa relativ repede

Corpul tau are o flexibilitate redusa, iar forma trupului e usor androgina, asa ca o sa fii nevoita sa lucrezi la sala pentru a avea „curbe” feminine.

Ce-ti ameninta sanatatea? Marea amenintare care te paste e boala de inima care poate sa apara daca alegi sa consumi alimente grase sau hipercalorice. Ca sa nu mai pun la socoteala ca iei kilograme in plus relativ rapid, din aceleasi motive. Totusi, te salveaza energia in exces pe care o ai de la natura si care te obliga s-o consumi prin activitati fizice solicitante. Tu esti intr-adevar o femeie puternica, la propriu, dar care trebuie sa aleaga cu atentie alimentele. Te bronzezi usor si nici nu te arzi rapid ca ectomorfele, asta pentru ca ai pielea mai groasa, dar nu risca sa iesi la soare fara protectie.

Cum sa faci miscare ca sa se vada
Poti face performanta in sporturi care necesita forta si rezistenta fizica, dar ai tendinta de a exagera cu efortul, ajungand sa te antrenezi in fiecare zi a saptamanii. Nu e bine! Organismul trebuie sa aiba macar doua zile de odihna pe saptamana, altfel risti sa cedeze. Ai deja muschi conturati, deci limiteaza durata antrenamentelor cu gantere la o ora, pentru ca-i poti umfla si vor arata ciudat, ca la culturiste. Alege patru tipuri de exercitii pentru fiecare grupa de muschi si fa maximum 15 repetari per exercitiu. Cel mai eficient program de sport pentru tine implica cardio la inceput, gantere medii, mari si apoi forta pe aparate.

Sporturi recomandate:

    atletism
    aerobic
    pilates
    yoga

Ce sa mananci ca sa nu pui niciun gram
In materie de nutritie, trebuie sa ai grija la carbohidrati. Alege-i mai ales pe cei care se „absorb” greu ca legume, orez negru sau rosu si cereale integrale. Spre deosebire de ectomorfe, tu ai nevoie de mai multa proteina, asa ca adauga la meniul zilnic peste, pui si oua. Ai mare grija la lichide – deoarece e in natura ta sa te antrenezi excesiv, ai nevoie de foarte multa apa. Si mai e ceva foarte important – chiar daca arati bine, esti tonifiata si ai muschi definiti, nu manca toate prostiile, ca se depun. Nu la fel de repede ca la endomorfe, dar oricum.

ENDOMORFELE – superbele voluptoase

Caracteristici generale:

    corp cu rotunjimi
    ia in greutate si da jos greu
    pune muschi repede

Ai picioarele si mainile mai scurte, dar puternice, o talie inalta, muschi nu prea dezvoltati, forta fizica medie si o rezistenta la efort mai mare decat a ectomorfei.

Ce-ti ameninta sanatatea? Daca cineva ar trebui sa te compare cu un obiect, acesta ar fi cu siguranta clepsidra, pentru ca grasimea tinde sa se depoziteze in partea superioara a corpului (sani, brate), dar si in cea inferioara (pe fund, solduri si picioare).

In cazul unora dintre endomorfe, in schimb, kilogramele in plus se pun pe abdomen. Alarmeaza-te daca ai burtica – grasimea de pe burta este cea mai nociva, aceasta afectand direct inima. Efectele unei burtici maricele sant multiple si urate, mergand de la hipertensiune la diabet si alte nenorociri.

Faci parte din grupul de femei care trebuie neaparat sa duca o viata echilibrata din toate punctele de vedere daca nu vor sa ia proportii „serioase”. In afara de depunerea de grasime, mai trebuie sa ai grija la ligamente, care nu sunt foarte puternice si care pot ceda in timpul exercitiilor sportive daca ai si o greutate considerabila. De aceea, cand te duci prima data la sala, nu te „ambala” la cele mai dificile antrenamente. Ia-o usor!

Cum sa faci miscare ca sa se vada
Pentru tine, cele mai bune exercitii sunt cele cardio si cu greutati usoare. Prioritatea este topirea grasimii, asa ca alergatul pe banda sau in parc, aerobicul si mai ales tae-bo-ul sunt pentru tine „litera de lege”. Nu te atinge de gantere mari pana cand nu ai scapat de kilogramele in plus, pentru ca muschii se vor dezvolta sub grasime si ai putea arata dizgratios In primele luni de antrenament, fa numai cardio – cat mai mult si cat mai des (cinci antrenamente pe saptamana).

Sporturi recomandate:

    antrenament personalizat
    exercitii de marire a ratei metabolice
    alergatul pe banda
    tae-bo

Ce sa mananci ca sa nu pui niciun gram
Dintre cele trei conformatii, a ta este cea mai restrictiva in ceea ce priveste alimentatia. Dar nu te amari, ai cele mai frumoase forme! Prima regula: bea foarte multa apa pentru a detoxifia organismul. Evita grasimile – e mai bine sa le reduci cat poti de mult si sa te limitezi la alune crude si ulei de masline. Carbohidratii trebuie sa provina in cea mai mare parte din legume, fructe, cereale integrale si orez rosu sau brun. Mananca neaparat de 5 – 6 ori pe zi in cantitati mai mici, pentru a nu infuleca totul la o masa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here