ULTIMĂ
ORĂ

Șocant! Milioane de clienți ai acestei bănci au rămas fără bani în cont! E revoltă totală!

Șocant! Milioane de clienți ai acestei bănci au rămas fără bani în cont! E revoltă totală!

Fuziunea dintre First Bank și grupul italian Intesa Sanpaolo a generat dificultăți majore pentru mii de clienți din România. Aceștia reclamă că nu își pot accesa banii, situație care afectează atât persoanele fizice care doresc să facă plăți, cât și companiile care trebuie să achite salarii și să plătească furnizorii. Reprezentanții băncii au transmis că lucrează pentru a remedia problemele în cel mai scurt timp.

CITEȘTE ȘI: Lovitură dură pentru Dacia! Consiliul Concurenței – investigații de amploare

Nemulțumirile au apărut la finalul săptămânii trecute, odată cu finalizarea procesului de preluare a First Bank de către Intesa Sanpaolo. Schimbarea softului bancar și a cardurilor pentru cei peste 140.000 de clienți a dus la blocaje. Utilizatorii au constatat că aplicația mobilă este nefuncțională și că nu au acces la fondurile din conturile curente sau din depozite, ceea ce a generat aglomerație în sucursale și un val de apeluri către call center.

„Nu funcţionează absolut nimic, nu funcţionează aplicaţia, nu funcţionează cardul, este a patra oară când vin în ultimele 2 zile la bancă. Tot timpul mi-au zis că se rezolvă într-o oră şi să sun la centrală, numai ca la centrala nu raspunde abolut nimeni. M-a anunţat cineva că trebuie să scot cash ca e mutarea”, a afirmat un client.

Procesul de fuziune a fost completat pe 31 octombrie, moment în care clienții First Bank au fost transferați către Intesa SanPaolo Bank. Deși aceștia fuseseră informați că accesul la conturi va fi restricționat timp de trei zile, pentru mulți dintre ei problemele nu s-au rezolvat nici până în prezent. „Luni ni s-a zis iarăşi că sunt probleme cu sistemul lor şi am venit azi să văd dacă pot să rezolv ceva pentru că am nişte bani blocaţi aiurea”, a spus un alt client.

Situația afectează și mediul de afaceri, unde antreprenorii se plâng de imposibilitatea de a efectua plăți esențiale. „Nici acum n-am reuşit să folosim conturile. Sunt 17 oameni care isi asteapta salariile, azi era zi de salarii. La persoane juridice e o singură persoană, ceea ce spune mult de organizare”, au reclamat reprezentanții unei companii. Adrian Mihăilescu, antreprenor, a adăugat: „N-am putut să plătim furnizorii la timp înseamnă o suspendare a livrărilor. Iar asta în scurt timp poate duce la suspendarea activităţii”.

Ca răspuns la criză, reprezentanții băncii au anunțat că programul de lucru cu publicul a fost prelungit zilnic cu o oră și jumătate. „Ca în orice proces de integrare majoră, un număr redus de clienţi au întâmpinat probleme de acces sau activare, în special legate de credenţialele digitale sau de noile carduri. Pentru a-i sprijini, echipele din call center au fost suplimentate”, a declarat Arina Mitran, director sucursală Intesa SanPaolo.

Șocant! Milioane de clienți ai acestei bănci au rămas fără bani în cont! E revoltă totală!

Analistul economic Adrian Negrescu consideră că problemele puteau fi evitate printr-o mai bună planificare. „Această problemă logistică în mod normal nu trebuia să apară, trebuiau ca cele două bănci să-şi organizeze programul de transfer al datelor, servere, protocoale astfel încât clienţii să nu aibă de suferit pe urma acestei fuziuni”, a explicat acesta.

Banca promite că toate serviciile vor funcționa în parametri normali în următoarele zile.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.