Specialiștii ne învață. Cum putem determina creierul să gândească pozitiv!

Gândirea pozitivă și optimismul pot fi instrumente eficiente de gestionare a stresului. Dialogul interior depinde în mare de felul tău de a fi și poate avea atât efecte negative, cât și pozitive: dacă ești un optimist, discuțiile cu sine pot avea o nuanță pozitivă de speranță, dacă ești pesimist, și discuțiile cu tine însuți pot avea tendința să fie negativiste.

Dialogul interior îți poate spori performanțele la muncă și starea generală de spirit. O privire mai optimistă asupra vieții poate avea și beneficii pentru sănătate, precum o vitalitate crescută, un sistem imunitar mai puternic, o mai bună sănătate cardiovasculară, reducerea stresului și a riscului de deces prematur, scrie doc.ro.

Există multe exemple de dialog interior negativist, și tu știi cel mai bine cu ce te confrunți de obicei. Mai jos sunt câteva exemple de gândire negativă și cum poate fi ea înlocuită treptat cu o gândire pozitivă.

Negativ: „O să dezamăgesc pe toată lumea dacă mă răzgândesc.”

Transformarea în gândire pozitivă: „Am dreptul să mă răzgândesc. Ceilalți vor înțelege.”

Negativ: „Am eșuat și m-am făcut de râs.”

Distribuie prietenilor

Pozitiv: „Mă bucur că, cel puțin, am încercat. E nevoie de curaj ca să încerci.”

Negativ: „Sunt prea gras, nu sunt deloc în formă, n-are rost să fac ceva în această privință.”

Pozitiv: „Sunt un om capabil și puternic și vreau să fiu mai sănătos.”

Negativ: „N-am făcut acest lucru niciodată și sigur n-o să-mi iasă dacă încerc.”

Pozitiv: „Am ocazia să învăț ceva nou și să mă dezvolt. Voi cere ajutor dacă simt că am nevoie.”

Dialogul interior pozitiv nu e un instinct natural, mai ales dacă ești pesimist de felul tău, dar este vorba de un obicei, iar acesta poate fi schimbat treptat, astfel încât să devină normă.