
În această săptămână, așteptările privind deschiderea circulației pe Autostrada A7 Râmnicu Sărat-Focșani (Mândrești) sunt pe cale să devină realitate, iar loturile 2, 3 și 4 ale A7 Buzău-Focșani vor fi inaugurate, însemnând un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Acestea sunt doar câteva dintre realizările impresionante ale constructorului UMB, care a reușit în 2024 să deschidă nu mai puțin de 97,34 kilometri de autostradă și drum expres, potrivit unei analize făcute de Asociația Pro Infrastructura.
CITEȘTE ȘI: Spital renumit din Argeș angajează! Șapte posturi scoase la concurs!
Acesta reprezintă un record absolut în țara noastră, mai mult decât dublând performanța obținută în 2009 de Bechtel, care deschisese doar 42 de kilometri pe Autostrada A3 Turda-Gilău. UMB a înregistrat un succes cu 24% mai mare decât cel mai optimist scenariu previzionat la începutul anului, reușind astfel o performanță extraordinară în domeniul infrastructurii rutiere.
„UMB, înger și demon în 2024. La sfârșitul săptămânii, probabil vineri, se va deschide circulația și pe cei 36,1 kilometri ai Autostrăzii A7 Râmnicu Sărat-Focșani (Mândrești), fiind inaugurate așadar loturile 2, 3 și 4 ale A7 Buzău-Focșani.
În 2024, UMB dă în trafic 77,84 km pe A7 plus 19,5 km pe DEx12 Colonești-Albota, adică 97,34 kilometri de autostradă și drum expres deschiși de un constructor într-un singur an calendaristic. Un record absolut în țara noastră, mai mult decât dublu față de ce a reușit Bechtel în 2009, „doar” 42 km pe A3 Turda-Gilău.
O performanță fantastică, peste așteptările noastre. În previziunile rutiere din ianuarie, noi mizam în 2024 pe A7 cocoașa de la Focșani (lotul 4), încă vreo 25 km din A7, DEx12 Colonești-Pitești și DEx6 Galați-Brăila, adică un total de 78,52 kilometri. Realitatea: 97,34 kilometri, deci +24% față de cel mai optimist scenariu al nostru. Fe-li-ci-tări!” susține UMB.
Cu toate acestea, nu toate aspectele sunt pozitive. În ciuda succesului, există și critici legate de promisiunile nerealizate, precum deschiderea a 125 de kilometri, inclusiv a lotului 1 A7 Buzău-Focșani, care nu va fi finalizat înainte de februarie 2025, și a secțiunilor de pe DEx12 Albota-Pitești și DEx6 Galați-Brăila, care vor întârzia și ele. Lotul 3 Buzău-Focșani, deși inaugurat, a fost prematur deschis, iar lucrările de finalizare sunt încă în desfășurare.
De asemenea, UMB a fost nevoit să facă rabat de la calitate pentru a respecta termenele, iar unele lucrări, cum ar fi asfaltarea pe vreme nefavorabilă, au ridicat semne de întrebare cu privire la durabilitatea acestor tronsoane. În plus, problemele legate de terasamentele proaspăt realizate, care au provocat restricții de viteză pe alte secțiuni de drum, ar putea să se repete și pe A7.
Aceste realizări și provocări demonstrează complexitatea și riscurile implicate în construcția de autostrăzi în România, iar UMB rămâne un actor controversat în acest proces, fiind apreciat pentru viteza de execuție, dar și criticat pentru calitatea lucrărilor. Indiferent de opinii, performanța din 2024 este incontestabilă, iar UMB și-a meritat felicitările pentru acest record istoric.
În final, dincolo de controversele legate de ritmul și calitatea lucrărilor, este important de subliniat efortul muncitorilor care au contribuit la această realizare, mulți dintre ei dedicându-se acestui proiect timp de ani de zile. Să le oferim recunoașterea și mulțumirile noastre sincere pentru realizarea acestui proiect remarcabil.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp