ULTIMĂ
ORĂ

Ultimă oră! O nouă lege pentru șoferi! Se pregătește transformarea totală a RCA! Schimbări radicale!

Ultimă oră! O nouă lege pentru șoferi! Se pregătește transformarea totală a RCA! Schimbări radicale!

Un nou proiect pregătit de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) stârneşte revoltă printre şoferi şi reprezentanţii service-urilor auto. Potrivit informaţiilor publicate de România TV, ASF pregăteşte o modificare a Legii RCA care ar putea schimba complet modul în care se fac reparaţiile după accidente.

CITEȘTE ȘI: Ultimă oră! Un nou „Transfăgărășan” se construiește în România! Ce județe va traversa?

Proiectul prevede ca şoferii să fie obligaţi să îşi repare maşinile doar în service-urile indicate de companiile de asigurări. În plus, soluţia tehnică de reparaţie şi calitatea pieselor folosite ar urma să fie decise exclusiv de firmele de asigurări. Devizul de reparaţie nu va mai fi întocmit de service, ci de asigurator, iar păgubitul nu va putea contesta suma stabilită.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) acuză ASF că pregăteşte modificările „în secret”, în favoarea companiilor de asigurări. Organizaţia avertizează că noile reguli ar limita grav drepturile celor peste 8 milioane de asiguraţi RCA din România şi ar afecta un sector care contribuie cu aproximativ 15% la PIB-ul naţional.

Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, susţine că proiectul va duce la scăderea calităţii reparaţiilor şi la pierderea garanţiei pentru lucrările efectuate. „Ne putem lua adio de la piesele originale şi de la lucrări de calitate. Firmele de asigurări vor stabili cât vor să plătească, iar service-urile vor lucra pe pierdere”, a declarat Ştefănescu.

Documentele obţinute de COTAR arată că ASF intenţionează să interzică păgubiţilor să mandateze un reprezentant sau un service care să se ocupe de reparaţie şi de formalităţile birocratice. Astfel, proprietarii de maşini ar fi obligaţi să se ocupe singuri de procedurile cu firmele de asigurări, ceea ce ar putea duce la întârzieri majore şi la blocarea vehiculelor în service luni de zile.

Alte modificări propuse includ reducerea cu 70% a penalităţilor aplicate asiguratorilor care întârzie plata despăgubirilor, eliminarea dreptului păgubiţilor de a închiria o maşină de înlocuire şi eliminarea posibilităţii de contestare a devizului de reparaţie.

COTAR susţine că aceste schimbări vor transforma piaţa RCA într-un sistem care favorizează exclusiv companiile de asigurări. În lipsa unui control real, acestea ar putea decide unilateral valoarea despăgubirilor şi termenul de plată.

„ASF serveşte interesele companiilor de asigurări, nu ale şoferilor. Parlamentul trebuie să intervină imediat şi să respingă aceste propuneri”, a transmis COTAR. Organizaţia cere, de asemenea, demiterea vicepreşedintelui ASF, Sorin Mititelu, acuzat de lipsă de transparenţă şi de legături personale cu reprezentanţi ai industriei asigurărilor.

Potrivit datelor COTAR, tarifele RCA au crescut cu peste 50% în perioada plafonării preţurilor, iar în ultimii cinci ani au ajuns să fie mai mari cu aproximativ 300%.

Dacă proiectul ASF va fi adoptat de Parlament, şoferii români riscă să piardă libertatea de a alege service-ul auto, piesele de schimb şi garanţia lucrării, în timp ce companiile de asigurări vor avea control total asupra procesului de despăgubire.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.