ULTIMĂ
ORĂ

UMB – un nou record! Așa ceva nu s-a mai văzut în România!

UMB a stabilit un nou record pentru rapiditatea lucrărilor pe șantierul autostrăzii A7 Buzău – Focșani, potrivit unei analize făcute de Asociația Pro Infrastructura. Compania deținută de Dorinel Umbrărescu a așternut într-un timp foarte scurt toate umpluturile și asfalt pe un proiect de asemenea anvergură, iar în această perioadă lucrează în ritm alert pe todate secțiunile pe care le are contractate.

CITEȘTE ȘI: „LEGEA BIG BROTHER” PENTRU ȘOFERI!  DRUMURILE DIN ROMÂNIA, ÎMPÂNZITE DE RADARE. AFLĂ UNDE!

Cu toate acestea, API atrage atenția că anul acesta nu vom circula pe toți cei 80 kilometri ai viitorului drum de mare viteză din cauza complexității lucrărilor. În schimb, dacă UMB își concentrează forțele, anul acesta vor fi date în trafic mai multe secțiuni.

Iată postarea API:

UMB, mobilizare spectaculoasă pe A7 Buzău-Focșani. Să dăm Cezarului ce este al Cezarului: fără să avem cifrele exacte, în primele 6 luni ale lui 2024 cei de la UMB probabil că au stabilit un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp.

Mulțumim muncitorilor care își lasă ani din viață în teren, inhalând cantități impresionante de praf și noxe. Respectele noastre!

În ciuda acestui efort colosal, ne menținem poziția că nu vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024. Pur și simplu sunt prea multe structuri care trebuie finalizate, cât și terasamente (umpluturi), asfalt și, desigur, parapetele de protecție, marcajele și elementele critice din afara părții carosabile.

Primul lot, ciotul de la Buzău, are termen contractual august 2024 și, după cum este evident, nu va fi respectat. Tot în august este scadent și lotul 4, celălalt capăt, celebra „cocoașă” de la Focșani. Septembrie este un obiectiv fezabil pentru a circula pe cocoașă, însă doar între nodurile Focșani Nord (DN2) și Mândrești (DN23), iar pe legătura DN2-DN2D sperăm în octombrie.

Din fericire, sunt șanse foarte mari să se inaugureze și alt(e) segment(e) în 2024 între Focșani și Buzău, devansat, secțiunile centrale (2 și 3) având termen contractual aprilie 2025.

În opinia noastră, o variantă ar fi Buzău-Râmnicu Sărat (vreo 30 de kilometri, fără nod intermediar), dacă UMB se concentrează puternic pe imensul pod peste Râmnic unde abia s-a început instalarea grinzilor metalice. Avem asfalt mult, pasaje pe și peste A7 relativ puține de făcut – totuși câteva sunt mai dificile.

Sau se poate decide concentrarea efectivelor UMB pe Mândrești-Râmnicu Sărat (aproximativ 36 km). Aici avantajul este că sunt 3 noduri (Slobozia-Ciorăști, Bogza/Căiata și Râmnic) și, chiar dacă sunt destule structuri de făcut, nodurile dese scad riscul de „totul sau nimic”.

Facem un apel la bunul simț ingineresc pe care știm că-l au cei care conduc destinele UMB și le cerem să își regrupeze forțele pe A7 Focșani-Buzău în așa fel încât să maximizeze numărul de kilometri inaugurați. Altfel, riscăm să alergăm după 80 de kilometri și să prindem mult mai puțini.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by
ns.fm