ULTIMĂ
ORĂ

Cât pierde Uzina Dacia prin închiderea Văii Oltului? Declarația directorului Mihai Bordeanu!

Criza de pe Valea Oltului lovește dur producătorul auto Dacia, care se confruntă acum cu pierderi săptămânale de 50.000 de euro. Mihai Bordeanu, directorul Automobile Dacia, a discutat despre provocările întâmpinate și impactul financiar al blocajului rutier.

CITEȘTE ȘI: ARGEȘ: TOPUL CELOR MAI BUNE ȘI CELOR MAI SLABE ȘCOLI DIN ARGEȘ! REZULTATELE FINALE LA EVALUAREA NAȚIONALĂ!

Mihai Bordeanu a evidențiat dificultățile create de devierea circulației rutiere pe Valea Oltului. Blocajul neașteptat al traficului rutier nu doar că a surprins conducerea Dacia, dar a și adus costuri suplimentare semnificative. Lipsa unui avertisment prealabil din partea autorităților a împiedicat Uzina din Mioveni să planifice din timp transportul mașinilor și aprovizionarea cu componente esențiale.

Bordeanu a explicat că, zilnic, 600 de camioane traversează Valea Oltului pentru a aproviziona uzina, în timp ce alte 150 de camioane se îndreaptă spre Bulgaria prin Ruse. Impactul financiar preliminar al devierii traficului este de aproximativ 50.000 de euro pe săptămână, iar timpul de transport s-a prelungit cu două ore.

„Am aflat acum, odată cu toată lumea. Știți că am făcut mai demult o estimare: sunt 600 de camioane care trebuie să traverseze Valea Oltului pentru a aproviziona uzina Dacia. Alte 150 de camioane trec pe la Ruse către Bulgaria”, a declarat Mihai Bordeanu.

El a subliniat că oficialii Uzinei din Mioveni nu au fost avertizați din timp de autorități, ceea ce a împiedicat planificarea adecvată pentru expedierea mașinilor produse și pentru aprovizionarea cu componente necesare.

Impactul financiar al acestei situații nu a fost încă evaluat complet, dar Bordeanu estimează că blocajul adaugă circa 50.000 de euro pe săptămână la costurile de transport și prelungește timpul de livrare cu două ore.

„O primă estimare ar fi de circa 50.000 de euro pe săptămână și un plus de două ore ca timp. Asta doar pe Valea Oltului”, a explicat el.

Chiar dacă Dacia folosește deja calea ferată pentru o parte din producție, creșterea volumului de transport pe această cale nu este sigură. Bordeanu a menționat că sunt în curs de evaluare diverse opțiuni pentru a atenua efectele negative ale blocajului. În plus, el a subliniat că, fiind vară, uzina va intra în curând în perioada de revizie anuală, oferind un scurt respiro.

Cu o producție anuală de peste 322.000 de vehicule și o medie lunară de 27.000 de mașini, Dacia este grav afectată de criza de pe Valea Oltului. Această situație logistică nu doar că amenință eficiența operațională, dar impune și costuri suplimentare semnificative. În contextul actual, adaptabilitatea și găsirea de soluții rapide devin esențiale pentru Dacia, în timp ce uzina încearcă să minimizeze impactul acestei crize neprevăzute.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.