
Exclusiv! Cătălin Gherzan, datorii uriașe la Primăria Pitești! Are restanțe de peste 600.000 lei la taxe și impozite!
Unul dintre cei mai cunoscuți manageri de școală privată din Pitești, Cătălin Gherzan, are datorii uriașe către Primăria Pitești. Acesta a solicitat ca în ședința de Consiliu Local de joi, 25 septembrie, să fie aprobată eșalonarea la plată a sumei de 603.616,34 lei.
Citește și: Drumul care rivalizează cu Transalpina – gata înainte de termen! Anunțul momentului!
Potrivit proiectului aflat pe ordinea de zi, suma reprezintă impozite restante pe teren intravilan, clădiri, mijloace de transport, taxă de salubrizare, precum și cheltuieli de executare silită.
Deși autoritățile locale au explicat în detaliu de unde provin aceste datorii și în ce perioadă s-au acumulat, Cătălin Gherzan contestă întreaga situație. Acesta susține că este vorba doar despre clădirea în care funcționează școala sa privată, nu și de alte clădiri, terenuri, sau mașini, și că ar fi trebuit scutit de plata impozitului pentru această clădire.
Acesta acuză faptul că nu a primit la timp notificările de la Primărie și vorbește despre penalități „fabuloase” care i-au mărit datoria inițială. Mai mult, afirmă că a făcut plângeri penale pentru abuz în serviciu și că este victima unui „abuz cras”
„Instituțiile educaționale private sau de stat au reduceri, adică sunt excluse de la taxa impozitului pe clădiri. Eu n-am plătit impozitul pe clădiri, pentru că e școală acolo de 25 ani. S-a schimbat un pic legislația, înțeleg, că așa mi-a motivat, și mi-au trimis o notificare că trebuie să plătesc. Eu nu știu, ori n-au venit adresele alea, de acum câțiva ani de zile. Că le trimit prin poștă.
Și prin Poștă vine o hârtie de la intanță, zice procedura îndeplinită. Ei zic că mi le-au trimis, unele au ajuns, altele n-au ajuns, unele le-am primit, pe altele nu le-am primit, ideea e că nu le-am contestat. Că dacă le-aș fi contestat în termen, adică dacă aș fi zis în termen că n-am obligația de a plăti impozit pentru că este instituție educațională, atunci s-at fi terminat aici. Dar, n-am primit hârtiile, n-am făcut contestație în termen și am ajuns în situația asta.
Am făcut plângeri penale pentru abuz în serviciu, am făcut contestație în instanță. Ideea e că la instanță m-am lovit de asta, n-ați contestat hârtia în termen. Dacă aș fi contestat în termen, alta era soluția.
Le-am spus, da, dar totuși gândiți-vă că dacă aș fi contratat-o în termen, eu nu o plăteam. Am o relație veche cu Primăria, sunt în Consiliul de Administrație de 20 ani, sunt prezent la ședințele de Consiliu Local, adică eu sunt tot timpul acolo, am depus o grămadă hârtii. Și totuși, am ajuns să plătesc o sumă de bani pe care mi-au mărit-o cu penalități peste penalități, mi-au calculat-o pe o mie de ani în urmă.
Mi-au calculat cu penalități și penalitățile au posibilitatea să fie peste suma de plată. Și au niște penalități fabuloase. N-am avut ce să mai fac. Și am ajuns în situația asta, nici nu știu cum să ies din ea. Am cerut eșalonare. Văd ce mai vând ca să acopăr suma de plată. Nu știu, sincer să spun, e un abuz cras aici, dar, dacă înstanța nu a stabilit asta, nici penalul, nimeni…
În continuare sunt scutit de la plata taxelor pentru că după ce ne-am certat, am făcut o cerere și atunci m-au scos de la plata taxelor, dar din momentul depunerii cererii. Pentru perioada anterioară, trebuie să plătesc pentru că nu am făcut cerere. Au spus că s-a schimbat legislația și, trebuia să anunț. Eu eram acolo, adică să vă anunț? Plus, că n-am primit hârtiile. Cum să vă anunț când eu am o relație cu primăria, adică primăria nu are aceiași taxe și impozite, nu e tot în primărie, nu e în altă parte, nu e în județul Bacău, e în primăria Argeș. Adică, de ce să-mi ceri să plătesc când știai că n-am plătit, că nu trebuie să plătesc, că n-am obligația să plătesc? Deci, încă o dată, în continuare nu plătesc taxe, pentru că așa spune legislația și asta e.
Nu știu cum o să plătesc această sumă restantă, însă, dacă nu încercam o eșalonare nu aveam ce să fac, intram pe executări silite. Sunt disperat, nu știu ce voi face, vedem. O să vând niște terenuri, vedem. Nu știu. Dar încă o dată, dacă contestam un termen notificarea lor, nu mai aveam problema asta. N-am contestat un termen.”, a declarat Cătălin Gherzan.
Reprezentanții instituției au transmis un punct de vedere ferm, invocând legislația în vigoare.Autoritățile precizează că, abia la finalul anului 2022, Gherzan a depus documentele necesare pentru scutirea de taxe, astfel încât de la 1 ianuarie 2023 nu mai datorează impozit pentru clădirea respectivă. Însă obligațiile restante, acumulate anterior, rămân valabile și au dus la suma impresionantă de peste 600.000 de lei, fiind vorba despre mai multe bunuri, nu doar despre acea clădire.
„Impozitul pe clădiri este reglementat de Legea nr. 227/2015 – Codul Fiscal. Conform art. 456 alin. (1) lit. i), clădirile utilizate pentru activități de învățământ sunt scutite de la plata impozitului numai dacă proprietarul depune o cerere însoțită de documente justificative. În perioada 2019–2022, la Direcția de taxe și impozite nu a fost depusă o astfel de solicitare, motiv pentru care impozitul a fost calculat și comunicat potrivit legii.
Deciziile de impunere pot fi contestate în termen de 45 de zile, conform art. 268 din Codul de procedură fiscală (Legea nr. 207/2015). Necontestarea în termen face ca obligațiile fiscale stabilite să rămână valabile. Prin cererea din 28.12.2022, cu documente justificative, s-a solicitat scutire pentru clădirea cu destinație nerezidențială, astfel încât, începând cu anul 2023 beneficiază de scutire de la plata impozitului pe clădiri pentru clădirea cu destinație nerezidențială.
Obligaţiile fiscale restante, existente în sold, sunt un cumul din impozitul pe teren intravilan, impozitul pe clădiri, impozitul pe mijloace de transport, impozitul pe mijloace de transport cu tracţiune mecanică, taxă de salubrizare şi cheltuieli de executare silită.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, legislația prevede posibilitatea eșalonării la plată a obligațiilor restante, în baza unei cereri depuse la Direcția de taxe și impozite, astfel că pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local se regăsește proiectul de hotărâre.”, este punctul de vedere oficial al primăriei Pitești.
Cazul lui Cătălin Gherzan se va decide în ședința de Consiliu Local de joi, 25 septembrie, unde proiectul privind eșalonarea la plată a datoriei se află pe ordinea de zi. Dacă solicitarea va fi aprobată, managerul școlii private va putea plăti datoria în 60 de tranșe, evitând executarea silită. De asemenea, Cătălin Gherzan, trebuie să mai plătească, în termen de 15 zile, o garanție în valoare de 21.550 lei.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp