ULTIMĂ
ORĂ

Taxe draconice pentru cei care zboară cu avionul! Cât vor scoate în plus din buzunar pentru un zbor?

Europenii care zboară frecvent cu avionul ar putea fi nevoiți să plătească o taxă de 100 de euro pentru fiecare zbor, conform unui raport al New Economics Foundation, citat de The Guardian. Această măsură are ca scop principal încetinirea încălzirii globale, iar analiza sugerează că emisiile de dioxid de carbon generate de avioane ar putea scădea cu 21% odată cu implementarea acestei taxe.

CITEȘTE ȘI: SUTE DE COPII CU GRIPĂ, RUJEOLĂ, VIROZE LA SPITALUL DE PEDIATRIE DIN PITEȘTI! SITUAȚIA ALARMANTĂ!

Cei care efectuează un singur zbor dus-întors pe an nu vor plăti suplimentar. Taxa se va aplica de la a doua călătorie, crescând cu fiecare zbor ulterior: 200 de euro pentru a treia călătorie, 300 de euro pentru a patra, și așa mai departe. În plus, pot fi impuse taxe suplimentare pentru zboruri mai lungi sau pentru locurile de la clasa întâi.

Implementarea acestei taxe pentru călătorii frecvenți ar putea genera venituri fiscale de 64 de miliarde de euro pentru aviație, fără a afecta financiar majoritatea pasagerilor, conform unui raport publicat recent de 2Celsius. Aceasta ar reprezenta o creștere de șase ori a veniturilor din taxele de aviație europene, echivalentă cu aproximativ 30% din bugetul anual al UE. Veniturile generate doar în UE, estimate la 51 de miliarde de euro, ar putea acoperi 20% din investițiile publice necesare pentru atingerea obiectivelor climatice ale Uniunii.

Raportul subliniază că o taxă pentru zborurile frecvente ar conduce la o reducere de 21% a emisiilor din aviație, deoarece doar 5% dintre pasageri, cei care zboară cel mai des, ar călători mai puțin. Este primul raport care examinează modul în care o astfel de taxă ar putea fi implementată în întreaga Europă, bazându-se pe modelarea economică realizată de CE Delft, o organizație non-profit cu peste 45 de ani de experiență în cercetare.

Mai mult de 90 de organizații și 47 de cercetători au semnat o declarație publică în sprijinul unei taxe pentru călătorii frecvenți în UE. Raportul propune o structură de impozitare progresivă pentru fiecare zbor dus-întors efectuat de o persoană într-un an, primul zbor nefiind taxat. De asemenea, se sugerează o suprataxă pentru cele mai poluante zboruri, inclusiv pentru cele pe distanțe lungi și pentru locurile la clasa business și clasa întâi.

Comparativ cu alte forme de transport, aviația beneficiază în prezent de subvenții semnificative. Raportul recomandă eliminarea scutirilor existente, cum ar fi cele pentru combustibil și TVA. Această abordare, combinată cu o taxă pentru pasagerii frecvenți, ar putea crea un sistem echitabil din punct de vedere social, care să limiteze poluarea excesivă de către pasagerii cu venituri mari, menținând în același timp accesibilitatea zborurilor ocazionale pentru cei cu venituri mai mici.

Raportul se bazează pe studii care indică faptul că zborurile frecvente sunt, în general, preferate de persoanele cu venituri mai mari. Astfel, mai mult de jumătate din populație (52%) nu zboară deloc într-un an, iar doar 11% călătoresc de mai mult de trei ori pe an. De asemenea, 35% dintre gospodăriile cu venituri de peste 100.000 de euro efectuează trei sau mai multe zboruri dus-întors anual, comparativ cu doar 5% dintre gospodăriile cu venituri sub 20.000 de euro. Aproape 70% dintre gospodăriile cu venituri mici nu zboară deloc într-un an, față de 20% în cazul celor cu venituri mari.

Acest proiect este realizat în parteneriat cu rețeaua New Economics Foundation, Stay Grounded și alte organizații europene de mediu. „Pentru a combate schimbările climatice, Europa se confruntă cu un deficit considerabil de finanțare. O taxă pe călătoriile frecvente ar putea contribui semnificativ la fondurile UE și ar putea genera sute de miliarde de euro pentru investiții în transportul public, energie regenerabilă și restaurarea mediului. De asemenea, o parte din aceste fonduri ar trebui să fie alocate țărilor cu venituri mici și medii, care se confruntă cu cele mai severe efecte ale crizei climatice,” afirmă Sebastian Mang, cercetător principal la New Economics Foundation.

Magdalena Heuwieser, coordonator în cadrul Stay Grounded, a adăugat că o taxă pe călătorii frecvenți ar fi o soluție justă în aviație, contribuind la reducerea zborurilor excesive efectuate de pasagerii cu venituri mari, și în același timp, ar putea genera venituri pentru extinderea transportului feroviar și a opțiunilor de transport public la prețuri accesibile.

Stefan Grebe, autor al studiului de modelare economică de la CE Delft, a subliniat importanța reducerii emisiilor de carbon pentru a alinia sectorul aviației la obiectivele Acordului de la Paris privind schimbările climatice, avertizând că, în absența unor măsuri, aviația ar putea depăși limitele bugetelor de carbon disponibile.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.