ULTIMĂ
ORĂ

Umbrărescu nu se lasă! Semnează pentru un nou lot de autostradă! Când începe lucrările?

Umbrărescu nu se lasă! Semnează pentru un nou lot de autostradă! Când începe lucrările?

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este pe cale să semneze contractul pentru lotul Pipirig – Leghin (20 km) de pe Autostrada A8 Unirii cu constructorul român UMB. Conform verificărilor realizate de Economedia, până miercuri dimineața nu a fost înregistrată nicio contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și nici în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) din partea ofertanților concurenți, Danlin și Ozaltin. Termenul de 10 zile pentru depunerea contestațiilor a expirat pe 30 ianuarie, la o zi după desemnarea câștigătorului.

Citește și: Se dă startul construirii unei noi autostrăzi în România! Vești bune pentru toți șoferii!

În urma evaluării ofertelor, CNAIR a anunțat că oferta câștigătoare pentru proiectarea și execuția lotului Pipirig – Leghin a fost depusă de asocierea UMB (România) – Euro Asfalt (Bosnia-Herțegovina), iar cele 10 zile pentru contestații au expirat pe 30 ianuarie.

Umbrărescu nu se lasă! Semnează pentru un nou lot de autostradă! Când începe lucrările?

Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 km și un contract estimat între 3,3 și 3,8 miliarde de lei. Proiectul include construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 km și 46 de structuri (poduri, pasaje și viaducte). Durata de execuție este de 4 ani, din care 12 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție.

În cazul în care contractul este semnat, UMB va administra două loturi consecutive pe A8: Pipirig – Leghin (19 km) și Leghin – Târgu Neamț (30 km), cu lucrările pe lotul finanțat prin PNRR (Leghin – Târgu Neamț) începând pe 3 februarie 2025.

CNAIR va prelua proiectul după semnarea contractului, iar în prezent se află în căutarea unui supervizor pentru lotul Pipirig – Leghin. Licitația pentru supervizare are o valoare estimată între 56 și 66 de milioane de lei, fonduri provenind din Programul european Transport 2021-2027.

Constructorul UMB, din Bacău, este singurul ofertant pentru proiectarea și execuția loturilor 2A Ditrău – Grințieș și 1C Sărățeni – Joseni de pe secțiunea Târgu Mureș – Târgu Neamț a Autostrăzii A8.

Secțiunea montană Sărățeni – Pipirig, parte din Autostrada A8, se întinde pe 116 km și cuprinde patru loturi în județele Mureș, Harghita și Neamț. Valoarea totală estimată pentru aceste loturi este de aproximativ 4 miliarde de euro. Celelalte două loturi din zonă sunt gestionate de CNAIR și au deja oferte depuse, termenul pentru acestea fiind 15 ianuarie 2025.

Cele patru loturi sunt:

  1. Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km)
  2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km)
  3. Lotul 2A Ditrău – Grințieș (37,9 km)
  4. Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km)

Pe traseul acestora sunt planificate 38 de tuneluri și 183 de structuri (poduri, pasaje și viaducte). Termenele de realizare sunt de 54 de luni pentru loturile 1C, 2A și 2B (14 luni pentru proiectare și 40 pentru execuție), iar pentru lotul 1D, de 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție).

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Ziarul-Obiectiv
Abonează-te la știri
Introdu adresa ta de email și primește săptămânal un email cu cele mai importante știri!
© 2024 Ziar Obiectiv.
Powered by
ns.fm